bon soir



köpenhamn

har varit på skoltripp till köpenhamn. så här va d: 


på öresundsbron m tåget. lovisa o love


jag kissade på tåget


väl framme i köpenhamn gick vi på typ 5 gallerier och kollade på konst. detta är en mus. 


kmr ej ihåg vad konstnärerna hette men det var rätt lame, utom detta dockhusiga. det tyckte jag var nice. o musen så klart :--)



sedan käkade vi lunch! falafel i nyhavn 


och öl så klart. #tuborg


sedan var det mer gallerier 


klump



när vi var på väg till ett nytt galleri hände det sjukaste i livet. 
MADS MIKKELSEN. Mads cyklade alltså förbi oss vid ett övergångsställe i köpenhamn. ca coolaste ever. 
efter det kunde jag ej hålla uppe koncentrationen


amaze


lyxgalleri


det var ganska coolt! porslinsfigurer typ


the love


dom hade trän inomhus
lovie, lovisa o kristin i bakgrunden 8-)


lite trött lovisa 



elins sko



the löv


detta var på charlottenborg 


fedt måleri med trä osv 


#målerisk 
fanns massa  andra coola grejer  som ej gjorde sig spec bra på bild, 
tex ett helt rum med en uppbygd "värld" av papier maché och en asgrym video i typ sån 3D-grejs a. 
asfett. 


sedan åkte typ de flesta från skolan hem men jag o polers stannade för öl o danz


such beauti
juste. det  aaabsolut fetaste under vistelsen var typ Nikolaj Kunsthall!!!! en gammal kyrka som gjorts om till konsttempel. 
heeeelt sjukt bra. massa svinfeta videoinstallationer. aaasgrymt. 
ska lätt dit igen


vi käkade mat o öl o kollade lite i affärer, sen gick vi till vårt hostel. lovisa o love fixade mitt hår. 


flätorrrrrrr 


fick höra att jag var mer lik pippi än snoop dogg/lion trots mitt nya dollah blingz 
*sorrow*


lovisa gick fel


avslutar med denna gudinna. sedam dog min mobil så lyckades inte ta fler bilder. 
men hade askul, drack öl o dansade på klubb o va gla i glada vänners lag

jag upplevde även denna konversation med en främling på klubben

hen: jgläääuuklau dleiii kle vläö  *danska*
jag: ....sorry..?
hen: you look beautiful 
jag: thank you!
hen: no thank YOU for being different!!


gulle :---)))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar