bon soir



mest mat

i tisdags kom min mor till simpan för att hälsa på, jag hade förberett en vegansk supé


bla en hummus på röda linser och en kryddig sallad m tomat, gurka, ingefära, citron, rostade sesamfröer och massa persilja o vitlök


bönbiffar som blev asbra trots experiment, ugnsbakade rödbetor och rödlök i honungsmarinad med rostade valnötter och färskpotatis och prosecco <3<3<3


mmmmmm


stämningsfullt


vinbär i mormors trädgård


en hund med korta armar som jag hittade


magisk himmel


oh simpan u be such a windows bakgrundsbild


hittade en svanfamilj!


svan


så söööööööta orkatte


simrishamns borgerligaste hus


jag och mor åkte till malmö över dagen och köpte massa mat på möllan, bla asbillig spenat här


vi åt vietnamesiskt på Nois


det var asgott


mmmmm


pistage och mandelboll! veganskt såklart <3 <3 <3 <3


blev inspirerad och köpte massa god mat. ville laga vietrullar jag också


började med att göra en röra på solrosfrön, massa korriander, ingefära, citronzest och saft, tahini och sesamfrön. helr RAW! och mixa


sedan rullade jag bara allt i rispapper med grönsaker i småbitar osv 


gjorde även en jordnötssås till. och soya såklart. såååå jäävla gott orkar inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar