bon soir



påskhelg

efter 4 veckors slit inför utställning och en heldag med vernissage och mingel med stockholmare var vi trötta men nöjda och ville fira med gott sällskap och eventuell intagning av alkohol


lovisa i gult ljus 


victor 


m 2 the mält 


dance 


glajjer o dans 


så dansade vi ett tag och sedan blev jag trött och hade en spritfylla för första gången på länge men den slutade inte i katastrof ändå så det var ju skönt 


dagen efter var det årets första suckarnas gång! det är typ en loppisgrej som är varje lördag under våren och sommaren i simrishamn som stockholmare gillar och sånt. den är ganska dyr och lame men detta tyckte jag var fint. tusen barbiedockor bland annat 


fin skylt 


jag köpte dom här amaze nyckelringarna för 1kr/st. tanten som sålde dem hade samlat på nyckelringar i furti år. det blir finfina halsband av dessa :--) 


sedan köpte jag o ivar pizza o picknickade i solen 


pommes på pizza är det enda rätta, spec om man är vegan som jag så funkar pommes som ostsubstitut pga fett + salt 


jag köpte även 3 par fotbollsstrumpor i goss-size för en spottstyvel. AS-BRA ska ha knästrumpor hela våren o sommaren med ett par shorts till mm *insert perfekt-emojin*


kommer vara såå hipp i dom här. 


i söndags gjorde jag chokladpannkakor med fryshallon och chokladsås. det var helt sjukt faktiskt.



sedan åkte jag med mina polers hem till kiki på middag


tvingade lovisa att fota lite så att jag också skulle få vara med på en bild för en gångs skull, obs selfies räknas EJ 


imeldan


så här mysigt hade vi det 


så här gott åt vi. falafel, bulgur, bönröra, avocado och apelsinsalsa, quinoasallad,  sparris, lyxiga morötter och sånt och hembakt bröd. <3<3<3<3 mmm megafint. det var en göttig helg!! nu har jag påsklov!!!!! har precis blivit sjuk dock o det sög ju för jag tänkte producera asmycket konst under veckan men det ska nog gå ändå.  8)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar