bon soir



påsklov (mest mat)

så här tillbringade jag mitt påsklov. idén var att kanske åka till gbg men så blev jag förkyld och orkade ej färdas norrut. istället hängde jag med lovisa och åt soppa varenda dag


dag 1: ärtsoppa


GRÖN ärtsoppa


vi hade typ
en påse gröna ärter
en stekt gul lök
vitlök par klüftor kanske
vitt vin
salt o peppar
massa citronskal
oatlygrädde
olivolja
och toppat med några sockerärter eller sugar snaps eller vad det är vet ej skillnaden


Lovisa har fått panikflytta ut ur sin lägenhet pga mögel så vi har meckat lite med det. detta är simpan


dag 2 åt vi grön ärtsoppa igen fast nu med krutonger för brödet hade blitt lite torrt


hängde också med min dator den är inte en mac så jag vet att många av er som läser kommer rygga tillbaka när ni ser denna bild, kanske fnysa eller avfölja på bloglovin </3 


har också druckit mycket öl. jag vill även be om ursäkt för att jag inte orkade redigera bort den där svarta tejpen i bakgrunden på bilden haha orka 


dag 3 var vi fortfarande sugna på soppa 


tomatsoppé 


i den hade vi typ 
3 paket tomatkross från ica basic <3 
nån färsk tomatstackare också kanske? 
rödvin ganska mycket ganska surt 
citron 
peppar o sånt 
lite socker 
minns ej :( men den blev delikat


lovisa inmundigar intensivt


dag 4 kom Love tillbaka till simpan så då åt vi med henne och kollade på Under samma tak


jag åt macka med rött gojs o basilika


picknick hade vi i brunnsparken 


minns ej vilken dag detta var men jag föreslog att vi skulle pussla. Lovisa blev lycklig av detta förslag. tyvärr hade jag inte tagit min concerta dagen till ära så jag pusslade nog i totalt 12 minuter sedan tappade jag fokus och började ta selfies och retas 


jag ville ha hjälp med selfies så lovisa tappade också fokus. hon kunde ej ens sätta fokus på bilderna 
:( 


ändå fint. jag har klippt en ny frisyr. på huvudet också ;---) 


pusselfokus återinfann sig inte och vi fick plocka undan allt igen med paus för att lovisa skulle visa bla att hon kan få plats med hela sin hand i sin mun och sånt som är viktigt


dag 6: Lovisa skulle bli fotad av Imelda och så skulle vi assistera henne vid en filminspelning. 
detta kan bli lovisas cv-bild när hon söker jobb som usas first lady pga tkr den är ganska mkt robin wright i house of cards


vi hade picknick på stranden 


imelda bytte outfit


simon bytte outfit. 
alltså gråter av skratt!!!!! frisyren är så mellanstadie att det nästan är sorgligt


så tog vi lite outfitbilder på MEJ o sedan gick jag o lovisa hem och åt detta hos mig och blev typ lite överförfriskade (??) och planerade lovisas framtid in i minsta detalj, mycket underhållande. 
det är champinjon och cocktailtomater och lök i gräddig sås m massa rosépeppar och spaghetti. 


digitalkameran från 2005 stod till tjänst med denna bild


i lördags åt vi detta för att rensa lovisas kyl för sedan åkte hon till ume-yo


det var gott men lite lame pga ser ut som ett viktväktarrecept men så kan d va 

det var mitt lov. jag har haft såå trevligt. jag har även gjort pyttelite konst och städat jättemycket och sånt tråkigt som man aldrig får (gör) tid till. nu är d back 2 school även 4 tildacool

3 kommentarer: