bon soir



venedig pt.2

en annan dag i venedig var ungefär såhär


vi gick till arsenale för att kolla konst! arsenale är typ den andra stora delen av biennalen, dvs den som inte är giardini. arsenale är typ nå sånt gammalt skeppsvarv och militären har området när det inte är biennal.


detta var typ snyggast på arsenale, det var rätt torrt tbh.


här är tha kick


jag åt gnocchi och det var gott


sen drack jag öl


venedigbild hehe
sedan blev jag matförgiftad och kräktes 18 ggr under en natt och sedan låg jag i frossa i två dagar. det var osoft. under tiden hade i alla fall jag och kiki fått tillökning till vår konstturistgrupp. kikis kompis ullis hade anlänt medan jag marinerades i galla


morgonen ett dygn senare var jag tillräckligt frisk för hotellfrulle igen, det var tyvärr varken kiki eller ullis så olika förkylningspreparat langades friskt runt bordet


vi tog i alla fall en tur ut på stan för att fönstershoppa dyra kläder


prommis


snaxis


vi drack bellinis på harrys bar som man gör i venedig


här bodde vi

2 kommentarer: