bon soir



en mat

som en del av er nog vet så är en av mina top 3 favoriträtter ris med sås och häromdan fick jag en burk utsökt kokosris av kiki. 


det ville jag inmundiga helst i sällskap av sås. så med lite rester o sånt jag hade hemma gick det till såhär: 


jag stekte en halv hackad rödlök och lite vitkål, sedan hällde jag på en burk krossade tomater, lite selleri, röda linser, buljongtärning, lite cashewgrädde, och lite färska kryddor


samtidigt stekte jag lite champinjoner


hällde lite vin i grytan men då tyckte jag den blev lite sur så jag jobbade med smaken där ett tag och hällde i ganska mycket dragon vilket jag tror räddade det och sedan lite rosmarin och oregano. och olivolja och ett par soltorkade tomater och en finfördelad morot. sedan fick det koka lite tills linserna var mjuka.


servera och sprinkla champinjoner ovanpå och färsk basilika!!! asgott!
jag fick basilikan i present, har aldrig råd att köpa färska kryddor annars obs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar