bon soir



orange

har kommit på att orange är min nya favoritfärg. här är mina orangeaste plagg. roligt att matcha orange med orange tänker jag, eller möjligen med lila kan vara skoj. 


jag gillar ju sporty kläder. det är soft. och shorts är ju softaste plagget ever. längtar tills det blir varmt så man slipper såna där tunna indiestrumpbixor som ändå inte gör någon skillnad. haha word skoja
är ca nöjdast med acqua limone t-shirten som jag köpte på myrorna i malmö för nån helg sedan för nästan inga pengar alls. svinsoft. har letat efter typ exakt en sån. :---))
den grönorangea klänningen har jag köpt på en marknad i amsterdam och den orange-svarta adidas hooden har jag köpt på en bazaar i istanbul för typ gratis pengar den är nog jättefejk men det gillar ju jag.
sedan är nog allt annat begagnat. de orangea conversen hittade jag på en bajjamajja på way out west för några år sedan. o så är jag så glad för den reklam-ish hooden i orange fleece. asså fatta vilket jävla geni som har uppfunnit det plagget??? alltså nobelpris


cross-tröjan har jag haft i minst 10 år. tror jag köpte den på emmaus i göteborg när jag var en 2nd handrookie (tro d eller ej). hade den som pyjamas, nu är den inte knälång längre men still fab.
den stickade tröjan där har jag ärvt av sally eller anna när dom flyttade i somras. shortsen är zicksaxade från nån hipp vintagebutik i amsterdam. de röda shortsen har jag köpt på simpans egen kemtvättssecondhandaffär (bästa ordet i min vokabulär). det är en snubbe som säljer kemtvättskundernas kvarglömda plagg, en gång försökte han sälja på mig en ozelotpäls det får man junte!!
#simpanleaks


detta är tex en bra orange outfit. har fear and loathing glajjer m inbyggd solnedgångseffekt för en femma, strumpor från tiger och skorna bytte jag till mig på en klädbytardag, de är i storlek 35 typ men det går ändå. klippte av mina tår o så.
ryggsäcken är min eviga följeslagare sedan mer än ett år tillbaka och den fick jag av en veganvän som är lite mer true än jag men så är ju life. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar