bon soir



mat/umgänge

hejhej
senaste tiden har jag lite kommit ur mitt vinteride och börjat umgås lite mer med vänner o bekanta, har fotat ganska snålt men det ska nog räcka för ett trevligt inlägg. ska försöka göra det så kronologiskt som det går. 


1. sushi i ystad! detta var när min klass höll på att hänga utställningen i ystad så vi passade på att äta sushi varje dag för sån lyx finns inte i den gudförjätna hålan simrishamn.  vi hade långbord och fick lingondricka (?)


mitt i utställningshetsen tog jag och love ett break och åkte till svarte där hennes familj har ett fritidshus. det var pittoreskt och stilla


där kunde man äta punschpraliner och chips i en gungstol framför brasan och prata om minnen och framtidsutsikter så det gjorde vi i timmar, tills;


..matilda och lovisa kom dit med tåget! då dansade vi och lagade delikat middag och hade såå trevligt.


här är en bild på kiki från nån kväll när vi var hemma hos lovisa och matilda myste


matbild från när min keshagurl Ida var och hälsade på mig i simpan. jag hade lagat middag till henne och sedan färgade vi hennes hår och åt glass och kollade på film och catchade upp <3


misslyckades med att ta en bild på henne med min kamera så mobilen fick vara vikarie


förra veckan bjöd kiki in till "nu är det slut på stressen och våren är här"-middag i södra mellby
det bjöds på magiskt kokosris som är kikis nya specialitet bland annat. lovisa ser såå classy ut


love gjorde cigarettrökstrick på ett milt skrytsamt sätt


delar av den utsökta middagen


jag åkte till osby för att hälsa på min kära faster och blev totalt bortskämd över en helg det var fantastiskt. trots att min faster och hennes man äter kött och dyl så hade hon ändå fixat massa olika veganmat till mig. bla glutenfritt(<3) knäckebröd, en stor burk hummus, cashewgrädde och bovetegröt till frukost.


det var underbart att tillbringa en helg i total stiltje i den lilla småstaden där det mest ansträngande som stod på programmet var en halvtimmes promenad genom byn.


igår firade vi matildas födelsedag hemma hos mig!


tillsammans lagade vi ett BERG av sommarrullar men som ändå gick åt på ca en kvart. det var amazegott och jag hade mycket trevligt. men det sjukaste av allt var: 


den här magnifika tårtan som lovisa hade bakat. den är det sjukaste jag har ätit. helt vegansk och glutenfri med VÅNINGAR och lemoncurd och hur mkt grädde som helst och JORDGUBBAR. alltså sjukaste. lätt godaste tårtan jag har ätit i hela mitt liv. amaze 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar