bon soir



passionerad sallad

igår gjorde jag en svinmegagod sallad, tänkte dela med mig av receptet här: vsg


ingredienserna var:

passionsfrukt
aubergine
stjälkseleri
grön paprika
svarta linser
glasnudlar
sesamfrön
solrosfrön

börja helst med att koka linserna för det tar längst tid. koka gärna dem med salt eller buljongtärning och kanske en vitlöksklyfta


aubergine är typ min favoritgrönsak. det är såå gott mm.
den skärs i skivor och steks i massa olja tills det ser ut ungefär såhär:


salta och peppra såklart


sedan skära seleri i såna här fina larvliknande skivor.
skär även paprika i små bitar. jag hade en grön paprika, egentligen tycker jag att paprika är en ganska bull grönsak pga
1. den är alltid orimligt dyr
2. den är mycket snyggare än välsmakande och jag känner mig alltid förpliktigad att använda paprika men man MÅSTE INTE. embracea det.
min var i alla fall dumpstrad och då är jag helt med. :-)) gratis e gott



något annat som var dumpstrat var passionsfrukterna
hade 99% aldrig betalat pengar för det. rätt lame frukt smakar surt och lite unket men det är ju creddigt och exotiskt.
det var iaf nästan gott i sallad för det knastrar gött ungefär som någons skal


rosta sesamfrön och solrosfrön. jag har frön på allt för det ska man om man är vegan har jag förstått
blanda sedan allt i en medelful skål av storlek XL


häll av linserna och låt dem, beroende på hur hungrig du är, svalna en stund


ha på auberginen sist för annars kanske den blir svampig. om du har tur kan det se mer aptitligt ut än detta men det är inte sannolikt. förmodligen kommer det i alla fall smaka delikat!
glöm ej salt o peppar o kanske lite olivolja om du är medelsnobbig som jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar