bon soir



kulturutflykt o sånt

igår åkte jag och matilda till ystad för att gå på vernissage på ystad konstmuseum


tyvärr var utställningen rätt lame, detta var nog det bästa


konst


denna var söt men vi tvingades även beskåda den i särklass sämsta moviemaker-filmen sedan digitaliseringens födelse. a disgrace


vi loppisfyndade även lite och matilda köpte denna "stickväska" från 40-talet för en spottstyvel och det var hon glad för


så beskådade vi lite arkitektur. marmor här som jag gillar


clean arkitektur ;-P


här är jag framme o tittar på fönster


det tyckte vi var fint


typisk grundskolestreetart (y)


sedan gjorde vi en tidsresa in i ett 80-tals thaihak som luktade som tiden verkligen hade stått stilla där alldeles för länge men det var ändå otippat god mat och generösa portioner så vi var nöjda ändå och jag lever ju fortfarande i skrivande stund så här 24 timmar senare så jag antar att vi överlevde


matilda var nöjd också för ölen var relativt billig med skåne mått mätt och mätt, det blev jag också


sedan åkte vi hem till simrishamn igen och jag gick på fest iförd ny stass och nya örhängen bla


victor och jacob hade fyllt år så vi firade det


födelsedagsbarn1


the mält


det var näst intill orimligt mycket proggig luftgitarr där ett tag men det var också högst underhållande


så blev det dans och jag dansade  inlevelsefullt till euphoria och diverse andra eurovisionvinnare från tidigt 00-tal tills jag blev helt slut i kroppen och kräktes upp 2 dl rödvin som jag en halvtimme tidigare inmundigat under inflytande av poor judgement och så skämdes jag lite av någon egentligen oklar anledning tex att jag är 21-år och att kräkas på fyllan ingår inte i min självbild. #foreveryoung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar