bon soir



smycken osv

matilda frågade mig häromdan ifall jag hade jättemycket smycken, spontant svarade jag "nja njä" men sedan kom jag på att jo men det har jag ju visst, jag älskar ju smycken (i) så tänkte visa en del av min samling. detta är det jag använder på en vardaglig basis


här är samlingen 



så här ser det ca ut. mkt bling o 90-tals chic


guldkedjorna är väl ca det viktigaste, dom bär jag nästan varje dag.
hustler-halsbandet är köpt för en tia på netto. älskar netto. 
de andra kedjorna är från åhlens och lindex och loppis. jag köper nästan aldrig något dyrt utan fyndar mest för det är kul + halvstabil ekonomi som sig bör i dessa csn-tider 


runt halsen brukar jag även bära minst en av de här.
det är chokers som man kan köpa typ överallt osv men jag har köpt dessa, alla utom den med månen på gina tricot den med månen är från shock. man kan ju beställa från ebay och ha sig men jag har inte orkat engagera mig i internetshopping så mycket 



örhängen är min nyaste förälskelse. hål i snibbarna har jag aldrig haft med någon symmetrisk reda, tills nu då. jag har haft i ena i några år men i höstas piercades den andra också så nu kan jag ha två par samtidigt, vilket tyvärr nästan aldrig händer ändå för jag har en tendens att slarva bort 50% av ett par (gäller även strumpor). men jag har två par spexiga som jag gillar. vanliga ringar och ringar som är hjärtan! hjärtanen köpte jag i lördags på en loppis i ystad och ringarna har jag fått av lovisa. sedan har jag lite annat gojs som jag använder då och då när jag ej har nickelchock


ananasen är ett typexempel på ett särboörhänge, det är från tiger. annars brukar jag ha den här yin-yang-piercingen som jag tidigare, back in 2012 hade i hakan #rip. den är ju i sånt där kirurgiskt stål så då får jag ingen infektion osv gött


ringar är ju också såna där grejer som alltid tappas bort eller går sönder; en gång när jag hade glömt ta av mig en ring efter en utekväll var hela fingret uppsvullet när jag vaknade på morgonen. det blev megakatastrof och eskapaden slutade inne hos vaktmästaren på sahlgrenska sjukhuset akutmottagning under en halvslö metallsåg och blodet sprutade åt alla håll.
pentagramringen är i alla fall ett nytt inköp och jag är mkt nöjd för man kan stämpla tex en obehaglig sexist på krogen med den. 10:- bra va

det geometriska silverhalsbandet är nog från en h&m rea eller möjligen glitter, typiskt dagen-innan-nyårsaftonköp


nyckelpigeringen matchar kanske inte superbra till den galopperande satanismen i min garderob men det tycker jag är paradoxalt och roligt, den är säkert också ett loppisfynd men det minns jag ej säkert.
det gula örhänget där har jag köpt i istanbul och det är också singel

sedan har jag mitt TILDACOOL-halsband som jag knappt har haft på mig sedan första dagen i skolan för att folk skulle lära sig mitt namn snabbt, men det har jag gjort själv av pärlor jag köpt i reakorgen på netto.

den som ser ut som en classic förlovningsring hittade jag på matmässan för ca 10 år sedan och det är ett under att den fortfarande är med mig



sedan har jag ju alltid min mobil i det här fodralet runt halsen för annars ramlar den alltid i golvet. den har jag köpt för ca 5 kr i istanbul också och har hållt mkt bra då jag har använt den ca 365+ dagar i streck (y). mobilfodral med lök från tiger. 



och till det ser man mig oftast iförd färgglada hörlurar, dessa är billiga och helt okbra från kjell o co.
anser det vara helt idiotiskt att köpa dyra hörlurar för vardagsbruk då de fakking alltid går sönder direkt och glappar och har sig. därför köper jag billiga och embrace:ar det. dom kostar typ 150kr. de orangea hade jag i ett år typ men nu är basen paj så jag har köpt nya turkosa och de funkar bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar